Kirjoittanut Lari Vesander | kesäkuu 27, 2009

Pasin parhaita – osa 4

MyPa-matsin jälkeen TPS:n valmentaja Pasi Rautiainen kiitteli niin joukkueen esitystä ja vastustajan pelaavuutta kuin turkulaisia kannattajiakin.

Ennen Pasi Rautiaista pressitilaisuudessa pääsi ääneen puolustaja Iiro Aalto, joka sanoi: ”Peli ratkesi siihen, että eka jakso oli kauden parasta TPS:ää. Toinen puoliaika oli vähän varovaisempi. MyPa pääsi paremmin mukaan, mutta me kestettiin ja saatiin loppuun tehtyä maalikin.”

Sitten oli Pasin vuoro antaa pelaajilleen tunnustusta: ”Iiro alkaa jo varmaan ens vuonna valmentamaan. Eka jakso oli munkin mielestä kauden parasta peliä. Kundien pelaamista oli tosi mukava kattella. MyPa alotti kyllä helvetin hyvin ja ärhäkkäästi. Se pelas maaliin asti huippukorkealle tempolla. Ja sama toisella jaksolla – sillon vähän riskilläkin ja siitä taas avautu meille paikkoja. Mutta olen onnellinen ja tyytyväinen voitosta, nää oli meille tärkeet pisteet. Mä oon tässä monta kertaa istunut ja mollannut ja yrittänyt löytää jotain negatiivista, mutta kyllä tänään meidän jätkät pyrki pelaamaan aika kivaa futista.”

Pasi antoi tunnustusta myös MyPan pelaamiselle: ”Hyvään futismatsiin kuuluu kaks joukkuetta ja nää oli kaks ihan erilaista matsia. MyPa pyrkii pelaamaan futista – kaikella kunnioituksella RoPSia kohtaan, se oli meille tosi vaikee peli. Se RoPSin joukkue elää niistä henkilökohtaisista taidoista. Ne sambit on taitavia poikia ja kun ne saa munkin jalkaan, niin ne ei itekään aina tiedä, mitä ne sillä munkilla tekee. Siinä pelissä oli meilläkin aikamoinen tekeminen.”

Ja ennen kaikkea Pasi antoi tunnustusta TPS:n kannattajille: ”Mä kehuin kannustusta jo RoPS-pelin jälkeen… Mähän oon ulkopuolinen ja tyhmä stadilainen täällä vanhassa pääkaupungissa, mutta täytyy sanoa, että tässä kaupungissa on hienot kannattajat. Toki toivon, kun tänään molemmat joukkueet pelas suhtkoht hyvää kotimaista futista, että hytti olis joskus täynnä. Paljon parempaa ilmaa me ei saada ja kellokin oli nyt matsin alkaessa kahdeksan, joten jengi ehti vetää kivat pohjat ennen matsia ja lähtee pelin jälkeen Aurajoelle kattoon botskeja ja kattoo siinä välissä hyvää futista. Tän päivän matsi olis mun mielestä ansainnu vielä enemmän väkee, täyden hytin niinku mä sanoin, mutta kannatus… Niinku mä sanoin, niin mä oon aina luullu, että Klubilla on kaikkein parhaat fanit ja vahvat fanit, mutta… Kyllä tää mel-keen, melkeen, yltää sinne Stadin tasolle.”


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Kategoriat

