Kirjoittanut Lari Vesander | heinäkuu 31, 2009

Pasin parhaita – osa 8

TPS-TamU-ottelusta tuli kotijoukkueen päävalmentajalle Pasi Rautiaiselle todellinen nitrotrilleri. Lääkityksensä lisäksi Rautiainen puhui pressitilaisuudessa helvetin kovista jyväskyläläisistä, hyvästä TamUsta sekä ylipäätään siitä, millaista jalkapallo osaa joskus olla.

Pasi Rautiainen EI puhu tässä Antti Munukan tuomaroinnista.

TPS-TamU-matsi sai Kupittaalla kihelmöivän jännittävän lopun, kun kotijoukkue sai rangaistuspotkun aivan ottelun viime sekunneilla. TPS:n valmentaja Pasi Rautiainen ei kuitenkaan ollut enää todistamassa pillkuratkaisua omin silmin, sillä hän suori pukusuojaan heti, kun rankkari vihellettiin. ”Mä lähdin koppiin nitropaketin luokse. Mä oon tullu siihen ikään. Ne tabletit on ollu mulla mukana jo pitkän aikaa ja ainakni nää vuodet, jotka mä vielä valmennan, mä pidän niitä nitroja tuolla taskussa. Oli nitron aika”, Rautiainen totesi lehdistötilaisuudessa.

TPS olisi voinut hyvinkin saada ottelussa rangaistuspotkun (tai parikin) jo aiemmin ja ottelun aikana Pasi raivosi ja jopa mökötti erotuomari Antti Munukalle. Ottelun jälkeen Rautiainen ei kuitenkaan halunnut lähteä syyttelemään erotuomaria. Muistutti vain, että pallo on välillä pyöreä: ”Ei saa unohtaa, että jos meiltä vietiin ehkä pari pilkkua ja muutama hassu tuomio, niin ehkä Tamultakin vietiin yks pilkku aika ratkasevilla hetkillä. Tää on tällasta.”

”Ehkä me oltiin tänään pelillisesti parempia ja mä oon kyllä tyytyväinen joukkueeni peliin tänään. Mä sanoin jo ennen peliä, itse asiassa mä sanoin jo ennen kuin lähdin Saksaan, että nää on kovat matsit – Jyväskylän matsi myös. Kaikki puhu sillon vaan Tamusta ja Tamusta, mutta näinhän siinä sitten kävi. Ehkä JJK oli Jyväskylässä vaan helvetin kova, mä en tiiä, mä oon nähnyt siitä matsista vaan toisen puoliajan – katoin sen yöllä videolta, kun palasin Saksasta.”

”TamU on kova joukkue. Se on hyvä joukkue ja sillä on se tietty kvalititeetti, joka on nyt alkanut tulla läpi. Nää on tärkeitä matseja ja tärkeitä pisteitä. Mä oon tyytyväinen siihen, että me pystyttiin pelaamaan kivasti jo silloin, kun oltiin tasakentällisillä. Ja tottakai peli muuttuu kun toiselta lentää jätkä ulos, sillon pääsee käyttään paremmin laitoja ja se on luonnollista, että niitä paikkojakin alkaa tulla enemmän. Mä en ymmärrä veskareista mitään, mutta kyllähän Kavenkin teki tossa pari aika uskomatonta torjuntaa ja loppu oli sitten meidän omaa kyvyttömyyttä.”


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Kategoriat

