Kirjoittanut Lari Vesander | syyskuu 23, 2009

Pasin parhaita – osa 13

Pasi Rautiainen piti KuPS-matsin lehdistötilaisuudessa pitkän monologin, jonka päätteeksi hän epäili olevansa väärällä planeetalla. Lisäksi Rautiainen totesi, ettei hän ole nähnyt Simo Valakaria kolmeen kuukauteen.


Pasi Rautiainen piti tuohtuneen puheen Tepsiin ja häneen liittyästä mestaruuskirjoittelusta.

”Totta kai se helpottaa joukkueen pelaamista, kun johtaa vartin jälkeen 2-0. Tämän päivän pelissä oli paljon hyvää. Iltavalaistuspeli ja muuta. Mutta ei meidän peli silti tänään täydellistä ollut. Sellainen pelin rytmittäminen – milloin palloa pitäisi pitää pidempään omalla joukkueella ja milloin taas pelata nopeammin ylöspäin – siinä on varmasti paljon parantamista. Mutta voitto oli tärkeä. Toka vika kotipeli ja yleisö viihtyi varmasti. Maaleja ja paljon paikkoja meillä, oli vieraillakin muutama.”

Kun Rautiaiselta tiedusteltiin, että mitenkäs tästä eteenpäin (mitä ilmeisimmin loppukautta ja mestaruusjahtia ajatellen), hän vastasi kiertelemättömällä monologilla. ”Mua ottaa yksi asia päähän, jos saan suoraan sydämestäni sanoa. Meidän jengi on koko kauden ajan kehittynyt ja kasvanut joukkueena paljon. Meillä on tässä unelmaihmisiä niin kuin joku Babatunde Wusu tai sitten Mikko (Paatelainen) omalla tavallaan, valkoisena miehenä – tai siis valkoisempana miehenä. Mua ottaa päähän, että tämä joukkue ei ole saanut oikeaa krediittiä.”

”Me hävittiin Pietarsaaressa – tietyllä tapaa ihan ansaitusti. Ihan kuin se olisi joku saatanan maailmanloppu!? Sitten aletaan työntää mun lärviä ja otsikoimaan, että ”mestaruus meni”. Mä en ole tollasia juttuja edes koskaan sanonut. Mua ottaa todella päähän tässä hommassa se, että vääristellään tiettyjä juttuja ja mun suuhun pannaan asioita, mitä mä en ole sanonut. Okei, mä en voi sille asialle mitään. Mutta mä olen onnellinen siitä, että meillä on ollut tavoite, että me YRITETÄÄN. Mun mielestä siinä on vissi ero, kun sanotaan että me YRITETÄÄN voittaa jokainen ottelu, mikä meillä on jäljellä – kuin että mun suuhun pannaan sellaisia sanoja, että vittu mestaruus meni… En mä tollaisista ole ikinä edes puhunut!”

”Siinä on mun mielestä aikamoinen vivahde-ero ja tuollainen on minusta aika tarkoitushakuista. Olin aika tosi hämmästynyt Pietarsaaren jälkeen. Totta kai me oltiin pettyneitä yksittäisestä tappiosta, mutta että olisin sanonut, että mestaruus meni!? Mä en ole koskaan edes heittänyt, että mestaruus tulis tänne! Mä olen sanonut, että me yritetään tsempata joka peliin ja panna kampoihin!”

”Kyllä mä sanon, että Suomi-futiksen kannalta Peksan, kun te olette KuPSin kanssa kohta kuivilla, ja kaikkien toivoo, että joku muukin pistäis joskus näille isoille kampohin. Niin kuin viime vuonna, kun Inter voitti. Mä en tiedä tai ymmärrä, että mitä se ottaa meidän hyvästä tekemisestä pois, jos mä sanon vierasjoukkueen valmentajana, että Honka pyrkii pelaamaan kivaa ja hyvää futista. Mä en tiedä, oonko mä sitten kusipää tai paska Tepsin valmentaja!? Miksen mä saa antaa krediittiä ja tunnustusta myös muille? Onko se muka mun pojilta veke!? Mä en hiffaa tätä juttua, mutta ehkä mä oon väärällä planeetalla.”

Lehdistötilaisuuden lopuksi Rautiaiselta kysyttiin vielä oliko Iiro Aallon ja Mikko Mannisen penkillä oloon syynä pikkukolhut vai härkäviikon rotaatio. ”Mitään kolhuja ei ole, ei, ei, ei. Kaikki jätkät on terveitä kuin pukit – paitsi Valakarin Simo, jota mä en oo nähnyt kolmeen kuukauteen. Mikko ja Iiro pelas Pietarsaaressa, ja tänään annettiin mahdollisuus toisille pojille. Koska tää on kuitenkin, Veikkausliiga-tasollakin, kilpaurheilua ja suoritusurheilua, eikö niin. Mutta se ei ota mitään pois esimerkiksi siitä, että Iiro Aalto, vaikkei tänään pelannutkaan, pelaa aivan erinomaista kautta.”


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Kategoriat

